Група Renault та CEA продовжують разом впроваджувати інновації для створення автомобіля завтрашнього дня

  • Група Renault та CEA створили нову матеріальну архітектуру, яка поєднує революційний цифровий дизайн з адитивним виробництвом на основі 3D-друку.
  • Ця інновація може дозволити створювати компоненти з винятковими властивостями та адаптованою поведінкою, що підлаштовується під потреби замовника.
  • Потенційні застосування для автомобільної промисловості є багатообіцяючими, наприклад, для забезпечення комфорту на борту.

Булонь-Біянкур і Сакле, 26 березня 2024 року Група Renault та CEA продовжують впроваджувати інновації разом. Після двонаправленого високоефективного зарядного пристрою для електромобілів, анонсованого на 2023 рік, настала черга бортового комфорту, щоб об'єднати технічну експертизу та креативність двох партнерів.

Після 2 років досліджень і випробувань, в результаті яких було подано близько десяти патентів, Група Renault і CEA розробили складну сітчасту структуру. Використовуючи один матеріал і за один етап адитивного виробництва методом 3D-друку, ця структура виробляє компоненти з адаптивною механічною поведінкою та покращеними експлуатаційними характеристиками.

Більш потужні, легкі та настроювані компоненти, створені за допомогою цієї інновації, можуть замінити інші, які зазвичай складаються з комбінації декількох матеріалів, такі як сидіння та спинки сидінь, підлокітники, центральна консоль тощо.

Унікальна решітчаста структура
Інновація полягає у використанні революційних цифрових методів та інструментів для проектування стратегічно організованої структури. Кожна з ниток, що складають сітку цієї решітчастої структури, може бути тривимірно параметризована, утворюючи багатошарові мережі комірок, в яких кожен шар має унікальну функцію і характеристики. Незважаючи на складнішу конструкцію, отримані монолітні та мономатеріальні деталі простіше виготовляти за одну операцію 3D-друку без жодної збірки, що мінімізує вуглецевий слід і не призводить до утворення брухту. Виготовлені з ТПУ (термопластичного поліуретану), ці інноваційні структури придатні для вторинної переробки. Дослідження продовжуються для оцінки сумісності з іншими матеріалами, зокрема, з матеріалами біологічного походження.
Для персоналізації до міліметра
Наприклад, для сидінь ця інновація повинна дозволити, зробивши їх легшими (приблизно на 30%) і тоншими, використовувати один матеріал для досягнення рівнів комфорту, амортизації і підтримки, яких неможливо досягти за допомогою звичайних матеріалів (тканин, пінопласту, арматури тощо). Сидіння може бути навіть змодельоване відповідно до морфології водія, а його різні зони можуть бути сконфігуровані зі специфічними властивостями, щоб реагувати на індивідуальні зусилля тиску і, таким чином, забезпечувати унікальний рівень комфорту та амортизації. Дизайн також не залишився поза увагою: адитивний 3D-друк також пропонує широкий вибір форм, текстур і варіантів персоналізації.
Перспективи адитивного виробництва
Адитивне виробництво, яке вже кілька років використовується на промислових об'єктах Групи Renault для оснащення деталей, також увійшло в проектування прототипів деталей. Процес відомий як адитивне виробництво, оскільки він базується на накладанні тонких шарів матеріалу, один за одним, з більш-менш складного цифрового файлу. Структура, розроблена Групою Renault та CEA, відкриває шлях до нових застосувань, включаючи зони, з якими контактують водії транспортних засобів, такі як передні сидіння, підлокітники дверей, центральна консоль, задні сидіння, рульове колесо тощо.

"Ця інновація є результатом об'єднання науково-дослідницького досвіду двох великих гравців у сфері інновацій - CEA та Групи Renault. Вона може дозволити нам запропонувати клієнтам по-справжньому відмінний досвід водіння. Ми продовжуємо вивчати весь її потенціал, щоб досягти ще більшої персоналізації, а також отримати нові переваги для різних частин автомобіля", - сказав Жан-Франсуа Салесі, старший віце-президент з синтезу транспортних засобів і технологій видобутку, інженерний підрозділ Групи Renault.

"Майже повна свобода дизайну, економія матеріалів та ваги, інтеграція функцій та скорочення часу виробництва - все це означає, що адитивне виробництво є галуззю, яку активно підтримує CEA. Цей проект з групою Renault підтверджує силу цієї дисципліни, яка зосереджена на розробці нових матеріалів, створених за допомогою дизайну, їх характеристиці та інтеграції у застосування", - сказав Філіп Ватто, директор з інновацій у відділі технологічних досліджень CEA.

Про CEA
CEA є головним гравцем у сфері досліджень, що служить державі, економіці та громадянам. Вона пропонує конкретні рішення для задоволення їхніх потреб у чотирьох основних сферах: енергетичний перехід, цифровий перехід, технології для медицини майбутнього, оборона та безпека. Як одна з 100 найкращих державних дослідницьких організацій світу в галузі інновацій (Clarivate 2023), CEA виступає каталізатором та прискорювачем інновацій для французької промисловості. Вона підвищує конкурентоспроможність компаній у всіх секторах, створюючи високоефективні, диференційовані продукти та пропонуючи інноваційні рішення, які сприяють змінам, що відбуваються в нашому суспільстві. CEA розгортає цю динаміку в усіх регіонах Франції, підтримуючи своїх місцевих партнерів в їхніх інноваційних ініціативах, тим самим сприяючи створенню довготривалої цінності та робочих місць у регіоні, максимально наближених до потреб промисловості. Водночас вона підтримує розвиток 215 стартапів, які є гнучкими інструментами для передачі ноу-хау та проривних технологій з лабораторій.
Про Групу Renault
Група Renault знаходиться в авангарді мобільності, яка переосмислює себе. Завдяки альянсу з Nissan та Mitsubishi Motors, а також унікальному досвіду в галузі електрифікації, Група Renault складається з 4 взаємодоповнюючих брендів - Renault, Dacia, Alpine та Mobilize, - які пропонують своїм клієнтам екологічні та інноваційні рішення для мобільності. Представлена у більш ніж 130 країнах, у 2023 році Група продала понад 2,235 мільйона автомобілів. У ній працює майже 106 000 людей, які щодня втілюють її мету, щоб мобільність зближувала людей. Готова приймати виклики як на дорозі, так і в конкурентній боротьбі, Група Renault прагне до амбітних перетворень, які принесуть їй додаткову цінність. У центрі уваги - розробка нових технологій і послуг, а також нового модельного ряду ще більш конкурентоспроможних, збалансованих і електрифікованих автомобілів. Відповідно до екологічних викликів, Група має на меті досягти вуглецевої нейтральності в Європі до 2040 року.